detta med ex...

när jag städade innan och gick runt & pillade här & där, så tänkte jag på detta med ex... jag gick igenom en kartong med saker från min & n.s tid idag. kort, saker jag fått från honom. hela lägenheten är fortfarande full av minnen från honom. jag har mina mirandanallar jag fått av honom i sovrummet. jag tror den första jag fick av honom, samma dag vi blev tillsammans, fortfarande luktar honom :/ vågar knappt närma mig den nallen ..

på toaletten hänger halsband som jag fått av honom på årsdagar, och armband. ljus som är i lägenheten har vi köpt tillsammans, till vårat hem. ja, hela lägenheten är full av saker från honom, och från vår tid ihop. men jag vet att allt detta med honom kommer blekna med tiden. saknaden kommer blekna bort. tårarna kommer torka. minnena kommer inte göra lika ont i framtiden. men jag skulle ALDRIG slänga sakerna jag fått av honom. vi var tillsammans länge.. . och han gav mig otroligt många fina minnen. och saker. dyra saker.. så nej. kort och sådant är instängt i en kartong som jag ska släpa ner i förrådet imorgon. jag vill inte ha det i min lägenhet.



nu måste jag fråga er... när det tar slut me din kille, slänger du sakerna då, som du fått från honom? eller sparar du dom? vet att vissa slänger vartena liten sak från killen för det gör för ont att ha kvar dom. medans andra håller fast i sakerna så gott dom kan.

- och vad tycker ni om din nya kille har massa saker från sitt ex i sin lägenhet?

- & vad är acceptabelt att han har kvar i lägenheten efter sitt ex, och vad är absolut OACCEPTABELT? har du själv varit med om någon kille som haft störiga saker från sitt ex kvar, i sitt hem? och hur hanterade du det? sa du till honom? kul att veta
:)

Kommentarer
Postat av: madde

Alltså, skulle jag slänga alla smycken jag fått från K om vi skulle separera helt...? Skulle inte tro det. Man kan ju använda smyckena för att man tycker om dem, det behöver absolut inte betyda att man fortf. tycker om sitt ex och använder skitet pga honom/henne.



Ja alltså, vad som är oacceptabellt är ju såklart kläder... du kan inte gissa så många kläder jag slängt som vart K´s exflickvänner... hittade tom ännu ett par byxor häromdagen. Visserligen så städar han aldrig vilket är orsaken till varför han fortf. haft dem... men att behålla typ underkläder osv medvetet är ett BIG NONO.



Sen när det kommer till smycken, parfymer, möbler osv osv... låt den nya behålla det, som sagt så är det väl ändå saker som han/hon tycker om.

2008-08-04 @ 01:50:07
URL: http://vivalawhitegirl.devote.se
Postat av: melanie

jag skulle aldrig slänga saker från min tid min Jimmy, jag har kvar alla kort, ringen osv i en kartong. Tror inte att Johan säger något speciellt om det, jag menar, alla har ju ett förflutet och det måste man acceptera. att slänga saker känns lite fjortisaktigt, fast det är väl beroende på vad man snackar om för saker osv.



Johan slängde en tröja som han fick från sitt ex, fast det var mer för att han själv ville. jag vet inte vad som är OK att ha framme och använda osv, det är ju en sak om det ligger i en kartong någonstans, eller om man använder det eller har det framme i lägenheten.



Egentligen så finns det ju ingen anledning till att använda någonting i vardagen som man fått från sitt ex, när man lever med ngn annan. Även fast man måste acceptera sina förflutna, men man måste ju också tänka på sin nyas känslor:) Ett ex är ändå ett ex, som tillhör det förflutna:)

2008-08-04 @ 07:27:25
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: malin

1. jag kan slänga lite men behåller nog en del . Som den hära datorn jag fick av henrik ofta ja skulle slänga den om det tog slut mellan oss . Men nallar ,armband , halsband sånt har jag ofta kvar .



2. Men för det första säger man väl inte att dom här sakerna är från mitt ex , den och den och den här nallen också . Han tar juh för givet att det är du som har köpt det eller att du har fått det men av vem tänker juh inte han på .



3. samma sak i killens lägenhet han går juh inte och pekar och säger vad han har fått .. och när du kommer in så tänker du väl inte på vad han har fått och vad han har köpt.

2008-08-04 @ 12:23:25
URL: http://pinkladym.blogg.se/
Postat av: Emma

jag var tillsammans med en kille i ett år. fick förstårs saker av honom under den tiden. alla kort på oss, och kort jag fått av honom har jag kastat. jag fick en ring av honom för 1300 spänn, den har jag kvar. inte för att den är från honom utanför att den var dyr och är fin. mamma och pappa fick saker av honom också och dom har kvar de sakerna. sitter en sak på väggen som de fick av honom men jag tänker ALDRIG på honom när jag ser den..



jag hade fan blivit ledsen om mattias hade saker kvar från sitt ex :\ hade såklart börjat undra om han fortfarande kände något för henne.. men det hade säkert släppt med tiden.

2008-08-04 @ 14:18:07
URL: http://diiphthong.blogg.se/

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0