27 dresses - en feelgood film.



glömt att berätta om "27 dresses" som jag såg förra veckan, nångång. älskade den filmen! så klockren. jag mådde bra av den, och sådana filmer som får en att må bra är värda att skriva om - absofuckinglutely! :)

"jane (katherine heigl, från greys anatomy) är runt 30års åldern och ääälskar att vara brudtärna. hon kan inte säga nej till en brud i nöd. många ber henne att ta på sig dom mest hemska brudtärneklänningarna, men hon säger ändå ja. för hon vill vara en bra brudtärna och ta hand om alla bröllopsdetaljer, och det har hon gjort 27 gånger - i 27 olika brudtärneklänningar. och hon har alla dom 27 modekatastroferna hemma, i sin garderob.



hon drömmer självklart om sitt egna perfekta bröllop. och hon vill gifta sig med sin chef som hon är upp över öronen förälskad i. men han lägger knappt märke till att hon är en kvinna. det finns en annan man i hennes liv också - kevin, som kommer in i hennes liv under filmens gång. en journalist som skriver bröllopsannonser, och som är janes favoritkrönikor. och när han hittar hennes fullpackade filofax om alla bröllop hon ska medverka i, inser han att han MÅSTE göra en artikel om henne och alla hennes 27 klänningar.

samtidit faller janes chef för hennes lillasyster som spelas av malin åkerman ( heartbreak kid-bruden ) vilket gör jane tokig. jag skrattade många gånger under filmens gång för den är så jäkla härlig. katherine gör rollen som jane jättebra och även om det är mycket kärlek i filmen, vilket jag h a t a r just nu så är den verkligen värd att se. jag mår bra av den och ska absolut se om den snart igen :)



"Love is patient, love is kind, love is slowly going out of your mind"
- Kevin.

Jane's Aunt:
Must be so hard to watch your younger sister get married before you.
Jane: Yes. Then I remember that I still get to have hot hate sex with random strangers and I feel SO much better!


5 COLAFLASKOR AV 5 : )

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller verkligen med vad du tycker om 27 dresses.

det är en lättsam film som får en att le,

en film som alltid funkar.

mvh emelie :)

2008-07-04 @ 00:32:29
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0