jobb?

idag har jag haft en BRA dag. åkte in till eksjö med 10tåget och träffade min handläggare vid 11. hon är verkligen toppen! hon berömde mej för mitt fina CV och sa att hon aldrig sett så fint CV och hon tycker jag är jätteduktig som söker så pass mycket jobb och ligger i. sånt är alltid kul att höra. sånt ska man ta åt sig av :) 

och nu ska ni få höra det bästa! petra tipsade mej om ett jobb på hund-dagis i eksjö, som sökte personal. så hon gav mej numret så jag skulle ringa dom när jag kom hem. men så fort jag kom ut så ringde jag upp dom på mobilen och hon var ASTREVLIG, hon som ägde hund-dagiset med sin man. hon berättade om hur det låg till och att hon blivit sjuk och att tjejen som jobbade där nu hade sin sista dag imorgon och att hon är i stort behov av en ny, men att det måste klicka. dom hade pratat med andra, men dom vill gärna ha någon med hundvana, som har hund själv och som kan detta. dom som sökt innan har bara varit ute och gått med grannens hund osv. så dom tyckte jag lät PERFEKT :) jag blev så glad så jag skuttade runt i stan haha. vi bestämde att jag skulle komma dit och hälsa på, prata om schemat osv på lördag, så jag ska dit och träffa dom klockan 2 på lördag. så jag har till 99 % chans till detta jobbet. hon lät väldigt positiv och pratade om att jag kunde ha yoda & lady där när jag jobbar osv osv. detta är ett stort steg för mig. och det är super, för jag kan säkert lättare få jobb om jag söker när jag samtidit har ett annat.

så jag är superglad! det är till början en timanställning dvs 4-6 timmar vissa dagar och vissa helger. men jag är så glad! det är ju mycket roligare när man klickade så bra med både henne och hennes man också. super! så jag är glad glad glad idag!

håller på och städar lägenheten just nu. svetten droppar och man luktar inte rosor .. hahaha. men lika bra att få allt gjort nu när det är svalt. fixat lite på balkongen nu så det ser lite bättre nu än innan. ska hämta bordet hos angelica & roy bara och köpa dynor. ska snart göra mej lite att äta och sen kolla någon film. vet inte vad jag ska se ikväll, men är riktigt sugen på "proom night" .. någon som sett?

Kommentarer
Postat av: madde

Grattis gum, låter fan som det perfekta jobbet ju... snacka om att vara grön av avund haha. :) Kick som ass nu..

2008-07-31 @ 21:27:53
URL: http://vivalawhitegirl.devote.se
Postat av: Rebecka

Jag tyckte att proom night var jätte bra så se den:) kram

2008-07-31 @ 23:55:14
URL: http://saganomrebecka.blogg.se/

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0