ikväll mår jag blä.


nu är det bestämt. imorgon förmiddag så åker mina kissar till ett bättre hem...

varför ska jag sälja dom?
picasso och louis är utekatter. dom sprang in & ut genom kattluckan ständigt när jag och n var tillsammans och bodde i hus. tog med dom + velvet när jag flyttade och hoppades dom skulle trivas i lägenhet men ändå kunde springa ute. fått klagomål från grannar som har pitbulls och om pitbullhundarna får tag på mina kissar är det hejdå med dom direkt. jag vill inte riskera det, men märker på dom att dom inte mår bra av att vara inne.
därför har jag insett av ett hem där dom får springa ut och in hur dom vill är bäst för dom. och därför beslut jag mej för länge sen att sälja dom. det har varit några som velat ha dom, men jag vill att det ska va rätt person också som tar över dom. inte vemsomhelst.
äntligen har jag hittat rätt. känner att det är dags att släppa taget nu, även om tårarna rinner i skrivande stund.

vart ska dom?

till en stor lägenhet på ljungnäs, i mönsterås, hos en kvinna som har 1 katt sen innan och 1 pudel. louis och picasso ska få bo hos henne, hennes man och deras 2 barn. dom bor på första våningen så dom får springa in och ut hur mycket dom vill. det viktigaste är att dom får va ute, det dom trivs med. och jag har träffat hela familjen idag. kvinnan är supertrevlig och hon älskade dom båda. och resten av familjen är trevliga dom med. mina kissar är dock inte vana vid barn, men dom vänjer sej snart. jag är glad att det känns rätt, och att jag insett att dom inte mår bra hos mej. det finns många som aldrig inser det och fortsätter ha dom, även om dom inte mår bra av det. jag älskar dom sååå mycket, men hon sa att jag får hälsa på dom när jag vill och även ska vi ha kontakt.

allt jag önskar dom är lycka och det fina livet en katt ska ha. det fina livet ALLA katter borde uppleva. så jag hoppas och tror dom kommer få ett underbart liv hos den familjen, och jag kommer sakna dom till tusen, och det kommer göra ont att släppa dom, men tiden läker alla sår. dom kommer få det bättre. det gör mej lycklig.


det gör dock asont att behöva släppa ytterligare 2 stycken i mitt liv som betyder allt för mej. jag har fått tvinga mej själv att släppa så många dom senaste månaderna.. n, zacko, yoshi, diva, d ... dessa betydde allt för mej. men ändå var jag tvungna att låta dom gå. och det har krossat mitt hjärta, många ggr om... därför blir det extra svårt nu att släppa taget om dessa 2. jag skulle ha dom till deras sista andetag ju :(





another time, another place.
i will always remember your warm embrace.
even though we're fare apart.
you're be forever in my heart



Kommentarer
Postat av: Maria

=( Klappa dom från oss... Mikael lär ju sakna Picasso och jag tycker båda är hur goa som helst...=(

2008-08-16 @ 22:00:55
Postat av: Anonym

ehm, det där med dina grannar, som har pitbull och säger så.. du vet att du kan anmäla det va? de kan inte tvinga dig att ha dina katter inne för att dom har pitbullhundar. vem fan säger något sådant? ARG JAG BLEV (med alkohol i kroppen) :P puss babe! pussa kissekatterna från mig, stooooor puss från mig!!!!!

2008-08-17 @ 01:44:37
Postat av: Patricia

Jo jag kan föstå det:( men varför måste ni bli av med katterna då? jag funderar på att skaffa mig en katt så fort jag flyttat hemifrån!:)

2008-08-17 @ 06:41:09
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: angelica

håller med anonym... synd att du inte stod på dej :( tycker du ska iaf stå på dej när de gäller städning av trappen. du ska enbart städa din trapp en gång i mån. !!! puss

2008-08-17 @ 21:34:53
URL: http://evoleurt.devote.se/

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0