år 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

jag tatuerade mig. en helt ny skön känsla av smärta. jag träffade malin, sara & sussie ♥ 

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?

minns inte mina nyårslöften. men nej. gör jag aldrig, men lika förbannat ska jag ändå skaffa mej nya varje år.

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

min allra bästa vän, maria och hennes kille mikael fick en liten son, dagen efter min födelsedag :) så jag blev tant emma. haha. även thinagumman fick en dotter vid namn cassandra med tony.

 

4. Dog någon som stod dig nära?

han dog inte. men han dog för mig. han existerar inte för mig längre.

 

5.Vilka länder besökte du?

inget. skåne ;D haha.

 

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

en riktig man som tar hand om mej =P haha.  ett jobb.

 

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

1 april :\

 

8. Vad var din största framgång 2008?

när mitt liv började om från ruta 1, med flytt till ett nytt ställe, ny lägenhet, nytt liv öht. det fick mig att mogna otroligt mycket. min framgång med hela mig. hur stark jag blivit detta året. även att jag kommit fram till va jag vill göra närmsta framtiden.

 

9. Största misstaget?

hahaha. MÅNGA. och dom flesta misstag var av andra könet. well, nu skrattar jag bara åt dom.

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

hmm.. nej. inte mer än vanligt. skadat min fot några ggr bara, men det e ju en gammal skada, så.

 

11. Bästa köpet?

hm. mina tatueringar :)

 

12. Vad spenderade du mest pengar på?

kläder, inredning till lägenheten, mina djur.

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

ja, mina vänner som ställer upp i vått & torrt. att jag fick träffa malin & sara, som är en av mina närmsta vänner idag. helt otroligt underbara människor! mina djur har gjort mej glad, för dom har funnits där igenom allt. mina föräldrar.

 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

jason mraz - i'm yours. takida - curly sue. sonata artica - tallulah. sonic syndicate - my escape.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

det har varit det mest ledsna året för mig nånsin, som jag upplevt.

 

16. Vad önskar du att du gjort mer?

tränat. sökt mer jobb kanske .. annars är jag nöjd :)

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

ägnat massa tid på att tänka på saker man inte kan göra ogjort. och slösat energi, tårar osv på folk som inte förtjänar mig. varit trevlig mot folk som visat sig vara idioter!

 

18. Hur tillbringar du julen?

tillsammans med mamma & pappa, & djuren. mysigt och lugnt.

 

19. Blev du kär i år?

nope. jag slutade va kär .. och hade små förälskelser, eller ja, flörtar, men inte kär.

 

20. Favoritprogram på TV?

inte sett på tv sen maj :P bara när jag varit hos vänner och mamma och pappa. haha. ser allt på datorn.

 

21. Bästa boken du läste i år?

gossip girlböckerna är grymt bra! "mina hemligheter" också. läser inte så mycke böcker...

 

22. Största musikaliska upptäckten?

sonic syndicate, takida, nomy <3

 

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

eum... minns inte min födelsedag. haha. men jag va väl med n då och gjorde något..

 

24. Något du önskade dig men inte fick?

mycket saker. som till exempel drömkroppen..  men jag har inte bråttom. jag kämpar vidare år 2009.

 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

JAG MINNS INTE SA JAG JU!

 

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

det finns det alltid. detta året var det bästa året nånsin, men även det värsta. önskar jag var lite mer galen bara. mer spontan. håller ju på och lär känna mig själv fortfarande. visste inte vem jag var när det tog slut med n.

 

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

street, bekvämt. skiter i mode. så länge jag tycker det är snyggt, så...

 

28. Vad fick dig att må bra?

mina nära & kära, mina djur, musiken ♥

 

29. Vilken kändis var du mest sugen på?

SHIA LA BEOUF. fyfaan! rob också. han är smokin' hot. eller hur madde? ;]

 

30. Vem saknade du?

många.

 

31. De bästa nya människorna du träffade?

sara, malin, sussie, thina :)

 

blev mycket fest detta året. mycket skratt

vricka mitt lillfinger på fyllan. jag har fortfarande ont i fingret ännu idag .. :\

fulla ems, med grädde på toppen.

 

flytten från falkenberg tog hårt på mig, och även min bästa vän maria .. men jag kommer alltid tillbaka till dig, gumman.

sluta aldrig tro.

vi lockade fram dom sämsta sidorna hos varann. n var det bästa som kunde hända mej, för utan han hade jag inte stått där jag är idag. men han är även det värsta som nånsin kunde hända mig. han är mitt förflutna nu, och jag kanske är hård när jag säger att han existerar inte för mig, men så är fallet. han har sårat mig mer än någon annan. och jag har gråtit ett helt hav för honom. men det finns inte en chans på miljonen att jag vill ha han i mitt liv igen. you're my sweetest downfall.

flytten till bruzaholm. med 2 hundar & 3 katter. tyvärr funkade det inte med 3 katter .. 

louis bor nu hos en dam i mönsterås, och mår jättebra...

där bor även picasso. saknar dom något oerhört men det glädjer mej att dom har det bra.

mio kom till världen 24 oktober 2008. han blir 2 månader, på julafton. trodde först han var en hon, så jag döpte han först till lonely. det passade inte sen, när jag insåg att han va kille. haha.

mio och jag.

yoda fick en allergichock under sommaren. fästingbett :\

jag

maria & mikael och deras lille neo hälsade på i somras hos mig. glädje! i miss them everyday.

maria & mikael fanns och ställde upp till 1000 under månaden efter jag förlorat n. och jag hade aldrig klarat det utan dom. några dagar innan jag flyttade från falkenberg så var vi på skrea.

alexandragumman kom och hälsade på mig efter jag flyttat in i bruzaholm! saknar dig gumman.

träffade även malin för första gången nånsin i år. hon & jag var fiender från början. jag och hennes förra bästa killlkompis ågren hade något på gång för mååånga år sen, och när det inte funkade, så gick malin emellan och hatade mig. haha. men någonstans på vägen hittade vi varann och är idag en av mina allra bästa vänner. hon kom i slutet av maj & även i slutet av oktober. mitt lilla gnällbälte.

bästa vänner, forever and a day.

alkoholen flödade . . . ems blev runt om fötterna.

min lilla baby sara kom och hälsade på mig också. vi har pratat sen 2003-2004 någongång, på lunar, och sen vidare på msn, blogg osv. sågs första gången i slutet av november. hon har världens bästa humor och jag kan verkligen skratta till allt med henne. underbara sara! internet är bra att ha ibland, eller hur?  

gumman!

jag piercade min underläpp igen. det va inte smärtfritt. haha.

skaffade mig även min första tatuering, "mihmet credo" som betyder "jag tror på mig själv". symboliserar allt jag gått igenom detta året, med niklas och allt annat. påminner mej om hur stark jag är! när jag mår dåligt, räcker det med att jag tittar på min handled, så mår jag mycket bättre.

slutresultat.

skaffade min andra tatuering, samma dag. ett litet hjärta på benet som står för kärlek. vart jag än går, så finns det kärlek omkring mej. man kanske inte alltid ser den, men jag känner den.

all we need is love.

klippte av mitt långa feta tjocka hår i somras.. provat lite klipp och färger. trivs som fan i det jag har nu. svart med röda slingor.

den 12 december så skaffade jag mig min tredje tatuering, och den hamna i nacken. har gjort den själv, mitt egna läppavtryck och min handstil. väldigt nöjd.

lite snö kom i år också. tyvärr på fel tillfälle.

skaffade mig en man också, som i säkerhet gifter sig med mig om jag inte hittar någon annan. haha

lägenheten.

ems. på en av sina bättre dagar. sommaren 2008.

trots ett jobbigt hår, mår jag utmärkt idag. nu längtar jag till att börja om på ny kula, på år 2009.


Kommentarer

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0