[ full på läsk... eh? ]


måste fråga er en grej.. som är ganska rolig . . .

i lördags när jag var hos angelica kom jag lite senare för hon hade haft kalas där innan. så hennes 2 systrar var där med sina killar och deras barn. hennes ena syrras kille fick drinkar av roy, som han hade blandat den kvällen till honom. till han och den andra killen hade han lagt i sprit. men i hans grogg var det bara läsk, i stort sett. ( eller va det nu va, jag minns inte ) så han trodde med andra ord att det va sprit i groggen, och han drack för fulla muggar.  och innan jag kom hade han tydligen sagt till roy typ "va hade du i den där drinken? det slog som fan" hahahaha. och han hade tydligen känt sig lullig och att groggarna va starka.

så .. tydligen kan man tro på att man är full, så länge man tror på att det är sprit i groggen. det är ju samma med folk som kanske blivit lurade att äta en viss medicin för att bli frisk men istället var det bara vitaminer men dom har blivit friska för dom trodde att dom åt medicin för sitt problem.

hahaha. så då måste alla kunna bli fulla eller friska , bara dom tror det är det i groggen eller om det är rätt medicin.
vad tror ni om detta? jag tyckte det va ganska skoj att han gick runt och vingla och va påverkad av läsk. men jag hade nog blivit full på det också. haha.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ahh vi pratade om detta igår på msn :D

Jag tror inte att ALLA går att lura så, men många..

2008-07-08 @ 00:33:43
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: jenny

placeboeffekten. Har du någonsin hört talas om the secret, ett sätt att tänka och vara. Det man tror på, det man vill och det mnan tänker på och sänder ut till andra, så blir det... Mycket intressant och ett bra sätt att leva efter för att få det man vill i livet. Titta på filmen och bli inspirerad till att leva ett annat liv!



HA en bra dag!!!

2008-07-08 @ 08:22:43
URL: http://caniche.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kroppen är duktigare än vad vi tror på att självläka sig. Och dem som är sjuka och bestämmer sig för att bli friska, att överleva, klarar sig oftast bättre också än dem som deppar ner sig och tycker synd om sig själva. Så är det..Så såklart att kroppen reagerar efter vad vi inbillar oss. Att t,ex berätta för cancersjuka barn att den medicin man sprutar in i dem är små tappra soldater som ska kriga mot dom onda varelserna dom har i kroppen har i något test jag läst om för länge sedan, bevisat att dem blev starkare av detta och överlevde bättre. Barnen får en liten bild i huvudet som de tror på och känner sig trygga med det. Intressant.

2008-07-08 @ 09:47:36
Postat av: Melanie

det kallas för placebo effekten. vissa går ju säkert att lura vad det gäller alkohol, fast jag förstår ju däremot inte att man inte känner att det inte smakar någonting. men vad det gäller mediciner så är det en annan femma, där märker du ju av dina symtom om du blir bättre eller inte

2008-07-08 @ 09:52:44
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Maria

Det har jag med hört. Tror på det också=)

2008-07-08 @ 12:03:02

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0