i ren översättning...

handen har blivit utdelad
vägen har redan gåtts
det förflutna är det förflutna
jag kan inte komma ihåg vad som kändes

hjärtan har börjat brinna
tårar har fallit
huvud har kollat bort
och nu har vägen blivit "anspråkad"
(eller nåt, meningen går int att översätta claimed är ångest)

det är en ny dag så fokusera på den
låt misstagen bara vara
förlåtdet som är glömt
och uppskatta det som passar

i det förflutna spelade det roll
men idag gör det inte det
så lev för dagen
medans idag spelar roll



tack bobo för översättning. jag fattar fortfarande inte hans dikt... will i ever?

Kommentarer

Din stund i rampljuset

- Kommentarer som är stötande mot mig eller mina nära & kära raderas direkt.
- Jag vill fan inte ha reklam och sånt skit! min blogg är ingen anslagstavla.
- Allas IP-adresser kollas upp så tro inte att du kommer undan.

Har du ett namn är det bra.
Jag vill kommas ihåg.

Har du e-mail?

Har du själv en blogg, skriv gärna in din adress här.

Din åsikt

Trackback
RSS 2.0